Artikkelit|

Miten huolehdimme asiakkaistamme?

Yksi WTF Designin arvoista on huolenpito. Sen lisäksi, että huolehdimme tiimimme hyvinvoinnista ja yhdessä rakennetun yrityskulttuurimme säilymisestä, huolehdimme myös asiakkaistamme. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa sitä, että jos näemme asiakkaan markkinointiviestinnässä, verkkosivustossa tai brändissä jotakin kehitettävää, kerromme sen avoimesti. Sen sijaan, että olisimme pelkästään teknisesti toimeksiantoja toteuttava mainostoimistotaho, haluamme olla asiakkaidemme arjen aito kumppani. Tässä blogissa kerrotaan, mitä se asiakkaan kannalta käytännössä tarkoittaa. 

Asiakkaat mukana mainostoimiston arjessa

Maanantait käynnistyvät meillä aina saman sohvaryhmän äärellä ”fakkiksen” eli viikkopalaverin merkeissä. Fakkiksessa käydään läpi käynnissä olevat projektit koko tiimin voimin. Näin kaikilla tiimiläisillämme on kokonaiskäsitys siitä, mitä kaikkea on meneillään. Meillä tieto kuuluu kaikille, sillä sen myötä jokainen tiimiläinen voi antaa myös oman panoksensa ja ideansa asiakastyöhön, jonka parissa ei itse välttämättä muutoin työskentelisikään. 

Palavereihin valmistautuminen

Tiimimme valmistautuu asiakaspalavereihin huolella. Jos palaverin vetovastuu on meillä, on meillä palaverin agenda aina valmiina, jotta asiat etenevät säpäkästi ja tehokkaasti. Asiakkaan käyttöön tulevat aineistot tallennetaan kootusti samaan paikkaan (esim. Teams, Dropbox), jotta brändinhallinta olisi yhdenmukaista eikä ylimääräistä hukkaa syntyisi. 

Jatkuvan palvelun mallin asiakkaiden kanssa palaveeraamme kuukausittain, yleensä noin puolivälissä kuuta, jotta me ehdimme koota raportin edellisen kuun statistiikasta ja asiakkaallakin olisi seuraavan kuun kuviot selvillä. Palavereissa käydään läpi ennalta agendalle kirjatut asiat ja raportit esimerkiksi digimarkkinoinnin tehokkuudesta tai verkkosivuston analytiikasta. Käydään myös läpi tehdyt toimenpiteet, arvioidaan niiden onnistumiset, suunnitellaan tulevat kuviot ja pohditaan kriittisimmät jatkokehityksen kohteet. 

Kuukausipalaverissa sovitaan myös seuraavan palaverin ajankohta, ja joidenkin asiakkaiden kanssa palaverit on sovittu jo koko vuodeksi eteenpäin. Ennakointi on avainsana tässäkin. Isompien asiakasorganisaatioiden kanssa päädymme usein perustamaan myös yhteiset viestintäkanavat esimerkiksi Teamsiin tai Slackiin. Tämä helpottaa asioiden sujumista, jouhevoittaa kommunikaatiota ja vähentää sähköpostitulvaa. 

Vaikka tapaamme asiakkaita mielellään viihtyisillä toimistoillamme Oulussa ja Raahessa, on Teams-kulttuuri integroitunut kiinteäksi osaksi myös meidän arkeamme.

Tiesitkö muuten, että meidän porukalla on muuten Teams-palavereissakin kamerat aina päällä? Näin tiimimme tulee teille helposti tutuksi, vaikka emme tapaisimmekaan aina kasvokkain.

Kaikki markkinointiviestinnän palvelut saman katon alta – yhdellä laskulla

WTF Design tarjoaa asiakkailleen kaikki markkinointiviestinnän ja brändin vahvistamiseen liittyvät palvelut. Tiimistämme löytyy todella vahvaa osaamista  brändinrakennukseen ja visuaaliseen suunnitteluun,  www-sivustojen luomiseen, kehittämiseen ja www-integraatioihin, markkinointiin ja mainontaan sekä sisällöntuotantoon ja viestintään. Ne osa-alueet, joita emme itse hallitse todella hyvin, hoituvat verkostomme kautta. Esimerkiksi video- ja valokuvaukseen meillä on loistavia kumppaneita, joista varmasti löytyy asiakkaan tarpeeseen ja tyyliin sopiva ammattilainen. 

Kunkin asiakkaan kanssa sovitaan yhteistyön sisällöstä aina erikseen. Kaikille sopivaa sabluunaa emme ole lähteneet rakentamaan, koska asiakkaiden tarpeet ja toiveet vaihtelevat hurjasti – yhteistyöhön käytettävästä budjetista puhumattakaan. Asiakkaiden kanssa sovitaan siis aina tapauskohtaisesti, mistä me vastaamme ja mitkä hoituvat asiakkaan omin voimin. Opastamme ja koulutamme asiakasta niihin osa-alueisiin, mitkä tämä haluaa pitää omissa hyppysissään, ja tuotamme vaikkapa Canva-pohjat materiaalin tuottamisen tueksi. 

Asiakkaalle tehdyt työt laskutetaan sopimuksen mukaan joko kuukausimaksulla tai kertyneiden työtuntien mukaisesti. Isommista kokonaisuuksista annamme aina kustannusarvion tai erillisen tarjouksen. Laskuissamme näkyy aina erittely siitä, mistä työvaiheista tuntityöt ovat kertyneet, ja tarkemman tuntierittelyn saa aina pyydettäessä. Ei siis yllätyksiä luvassa laskutuksen suhteen!

Usein asiakkaamme haluavat helppoutta myös mainos- ja alihankintakulujen kanssa. Hoidamme siis mielellämme asiakkaan puolesta vaikkapa some- tai Google-mainonnan kulut yhdessä sovitun budjetin mukaisesti. Näin asiakkaan tarvitsee maksaa vain yksi lasku, jossa on kootusti kaikki. Helppoa, eikös? 

Personoitua laatua jatkuvasti idistellen

Tiimillämme on jatkuvasti silmät, korvat ja selaimen välilehdet auki uusien ideoiden luomiseksi. Tiedämme siis aina viimeisimmät trendit, uusimmat tekniset ratkaisut ja alaa koskettavat muutokset, ja vinkkaamme havainnoistamme mielellään eteenpäin. Näin asiakkaamme saavat varmasti ajanmukaiset toteutukset ja tiedot oman liiketoimintansa kehittämiseen.

Emme koskaan tarjoile asiakkaillemme monistettavaa bulkkia, ja esimerkiksi www-toteutusten tekeminen valmiille templatelle on koodijengillemme kirosana. Meiltä saa siis aina vain asiakkaan omiin tarpeisiin vastaavaa, kustomoitua ja personoitua palvelua.

Www-kehittäminen ja tekninen tuki asiakkaan apuna

Koodijengistämme löytyy todella vankkaa osaamista www-kehittämiseen. Olipa siis tarve uuden verkkopalvelun rakentamiseen, olemassa olevan kehittämiseen tai vaikkapa eri järjestelmien välisiin integraatioihin, meiltä löytyy siihen todennäköisesti ratkaisu. 

Tarjoamme hosting-palvelua yhteistyössä kumppanimme Zonerin kanssa, ja hosting-palvelussamme olevien asiakkaiden sivustoista pidetäänkin erityisen hyvää huolta. Hoidamme automaattisesti kaikki tietoturvapäivitykset ja varmuuskopioinnit, sekä seuraamme sivuston toimivuutta jatkuvasti erinäisten työkalujen kautta. Hosting-palvelun lisäksi meiltä saa myös sähköpostit ja domainit sekä teknistä tukea osoitteesta tuki@wtfdesign.fi vaikkapa sivuston ylläpitoon liittyen. 

Koodijengimme ovat hakoja myös hakukoneoptimoinnissa. Jos siis on tavoitteena parantaa asemiaan orgaanisessa hakukonelöydettävyydessä, löytyy meiltä siihen kikka jos toinenkin. Kysy vaikka!

Seuranta ja raportointi

Mainostiliemme kautta pyörii jatkuvasti asiakkaiden kampanjoita sekä somessa että Googlessa. Seuraamme ja raportoimme asiakkaille mainoskampanjoiden tulokset, jotta tiedämme tekemisellämme olevan vaikuttavuutta ja asiakas tietää, mistä hän meille maksaa. 

Seuraamme pyörittämiemme kampanjoiden vastaanottoa säännöllisesti kampanjan edetessä ja teemme tarvittavat optimoinnit, vaihdamme esimerkiksi mainokseen uudet kuvat, videot, mainostekstit tai painikkeet, jos koemme niiden parantavat tuloksia entisestään. Määrittelemme tarkasti myös kohderyhmän, jotta asiakkaan mainosbudjetti käytetään juuri oikeiden henkilöiden tavoittamiseen. Hakuammunnalla saa toki hyvät näyttökerrat, mutta valitettavan huonot konversiot.

Kampanjan päätteeksi kokoamme asiakkaalle raportin kampanjan tuloksista. Numerodatan lisäksi annamme oman sanallisen arvion siitä, miten kampanja on menestynyt suhteessa verrokkeihin ja että mitä seuraavassa kampanjassa tulisi kenties huomioida, jotta se sujahtaisi vieläkin paremmin algoritmien suosioon. Raportit ovat meillä selkokielisiä ja asiakkaan kiinnostuksen kohteiden mukaan koostettuja, koska koemme, että silloin asiakas saa paremman ymmärryksen kampanjan tuloksista verrattuna mainoskanavista automaattisesti saatuihin raportteihin.

Tiedät kenelle soittaa!

Ja viimeisenä mutta ei lainkaan vähäisimpänä: asiakkaillamme on aina nimetty vastuuhenkilö, jonka puoleen hän voi kääntyä olipa asia mikä tahansa. Useimmiten vastuuhenkilönä toimii jompikumpi meidän yrittäjistä, eli Sanna tai Lasse. Asiakkaamme tietävät aina, kenelle soittaa tai viestittää, jos jokin asia askarruttaa.

Vastuuhenkilömme ottaa asian hoitaakseen itse tai koordinoi asian eteenpäin muulle tiimille. Näin asiakkaan ei tarvitse miettiä, vaatiiko asian ratkaisu esimerkiksi koodia, mainoskampanjan pikselin uudelleenmäärittelyä tai vaikkapa visuaalisen suunnittelijan kädenjälkeä ja että keneen tästä asiasta nyt pitikään olla yhteydessä. Yksi asiakkaan puhelimeen tallennettu puhelinnumero siis riittää, me hoidamme loput.

Myös kaikki asiakkuuden hoidossa mukana olevat tiimiläiset kantavat kollektiivisesti vastuun siitä, että yhteistyön eri osa-alueet edistyvät sovitusti ja että asiakkaasta tulee huolehdittua kaikilta sovituilta osin.

Ei niin pientä asiaa olekaan, etteikö voisi soittaa ja kysyä. Täällä ollaan ihan sitä varten, että sinun arkesi olisi helpompaa ja huolettomampaa, ja liiketoimintanne kasvukäyrä nousujohteinen.

 

P.S. Jos haluat keskustella lisää jatkuvan palvelun mallistamme ja pohtia, voisiko se sopia myös teille, varaa ihmeessä aika Lassen kalenterista. Hän kertoo toimintamalleistamme ja palveluistamme sinulle mielellään lisää!

 


Lue myös nämä