Brändinrakennus & luova suunnittelu|Verkkosivustot & muu digi| Sisällöntuotanto & viestintä|Markkinointi & mainonta|Vinkit|Artikkelit|

Vuoden 2021 suosituimmat blogipostaukset

Vuonna 2021 WTF Designin blogia luettiin taas ahkerasti! Suosituimpien postausten teemoina olivat mm. CTA-painikkeet, väripsykologia ja markkinoinnin perusteet. Teimme koosteen suosituimmista postauksista, joten tässä siis luetuimpien tekstien Top 5 -listaus.

WTF Designin suosituimmat blogipostaukset vuodelta 2021

Väripsykologiaa brändinäkökulmasta

Brändinrakennuspakissa väripsykologia on tärkeä työkalu. Tähän postaukseen olemme koonneet lyhyesti yleisimmin käytettyjen värien herättämiä mielikuvia brändin näkövinkkelistä.

Klikkaa väripsykologia-postaukseen

CTA suomeksi ja viisi käytännön vinkkiä

CTA eli Call-To-Action tarkoittaa kehotusta, joka ohjaa käyttäjää tekemään halutun toiminnon. Ne ovat usein painikkeita www-sivuilla, kuten “Tilaa uutiskirje”, “Lisää ostoskoriin” tai “Lue lisää”. CTA voi olla myös lomake, banneri tai muu elementti, joka odottaa kävijän klikkausta. Markkinointikielellä sanottuna CTA on osa verkkosivujen konversio-optimointia.

Klikkaa CTA-postaukseen

Markkinoinnin perusteet pähkinänkuoressa & viisi vinkkiä

Markkinointi on toimenpide, jolla yritykset ja organisaatiot pyrkivät edistämään tuotteiden tai palveluiden myyntiä. Pelkkä tuotteen tai palvelun olemassaolo ei ole vielä mikään syy ostaa, vaan ostoprosessi lähtee useimmiten tarpeesta. Toki poikkeuksiakin on, kuten trendit tai brändimielikuva, joiden liittäminen omaan lifestyleen lähtee tarpeen sijaan useimmiten halusta. Myös henkilöbrändillä on markkinoinnissa oma roolinsa. Tässä blogikirjoituksessa käydään läpi muutamia yleisimpiä markkinoinnin perusasioita, joita markkinoinnissa kannattaa huomioida. 

Klikkaa markkinoinnin perusteet -postaukseen

Sisältömarkkinointia selkokielellä

Kuinka voisimme auttaa sinua tänään? Tähän yksinkertaiseen lauseeseen kiteytyy sisältömarkkinoinnin idea. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on tuottaa hyödyllistä ja laadukasta sisältöä, joka tavoittaa potentiaalisen asiakkaan juuri silloin, kun hän tarvitsee ratkaisun ongelmaansa. Tuotetaan siis hyödyllistä sisältöä oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Klikkaa sisältömarkkinointipostaukseen

Infograafi viestinnän tukena

Infograafi on tietoa visuaalisessa asussa. Sen avulla kerrotaan tarinaa, joka informoi, opastaa, yksinkertaistaa ja opettaa, mutta myös viihdyttää.

Klikkaa infograafipostaukseen

Mitäs kirjoitettaisiin seuraavaksi?

Tänäkin vuonna tuotamme sisältöä mm. brändinrakennukseen, markkinointiin ja web-kehittämiseen liittyen, mutta mistä sinä haluaisit lukea blogissamme? Jos mielessä on jokin mielenkiintoinen teema, laita ihmeessä minulle vinkkiä tulemaan (sanna@wtfdesign.fi)!

 


Lue myös nämä