Referenssi | Haapajärven kaupunki

Haapajärven kaupunki

Suomen Viralliseksi Teekaupungiksi julistautuneelle Haapajärvelle luotiin erottuva ja rohkea kaupunkibrändi.

Vuonna 1999 Keski-Euroopan televisioissa pyöri ison, kansainvälisen yrityksen jääteemainos, jossa retkikunta tarpoo arktisissa oloissa – ja miltei hautautuu lumivyöryn alle. Lopussa ruutuun ilmestyy teksti “Haapajärvi –27 °C”.

”Teekaupunki” muodostuikin luontevaksi lähtökohdaksi, kun ryhdyimme luomaan Haapajärvelle uutta visuaalista ilmettä osana kaupungin kokonaisvaltaista markkinointiuudistusta. Jalostimme teemasta logon, jolle perusilmeen antoi teepussin narusta tuttu 8‑kulmainen lappunen. Värit löytyivät haavanlehdestä ja järvivedestä. ”Tee oikein.” ‑sloganissa puolestaan yhdistyvät sekä tee-juoma että tehdä-verbin imperatiivimuoto.

Tuoretta slogania käytettiin kampanjamainossarjan otsikoiden alussa ja loppu vaihteli aina mainoksen sisällön mukaan. Mainoksilla vedottiin ihmisen omien valintojen ja tekojen merkityksellisyyteen. 

Loimme kaupungin nettisivuille uuden, raikkaan ilmeen ja lisäsimme sisältöön muuttajille sekä yrittäjille omat kampanjasivunsa. Somekanavatkin saivat markkinoinnissa täysin uuden roolin.

Itse koimme erittäin ilahduttavana Haapajärven kaupungin rohkeuden lähteä markkinoinnissa selvästi erottuvammalle linjalle.
 

Asiakkaamme äänessä

Markkinointitoimintamme on kehittynyt ja olemme saaneet uusia elementtejä sekä työkaluja some-mainontaan, tavoitteemme ovat toteutuneet ja olemme olleet tyytyväisiä.

Juha Uusivirta
Haapajärven kaupunginjohtaja
Aika
2019–
Työt

Brändiuudistus
Graafinen ilme
Markkinointikonsepti
Lehti-ilmoitussarja
Digitaulubannerit

Palvelut
  • Brändinrakennus & konseptisuunnittelu
  • Verkkosivustot & muu digi
  • Visuaalinen suunnittelu & taittotyöt
Katso verkkosivut

Varaa aika tai
laita meille
viestiä!

Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan