Hyvinvointikampanja Kuopion kaupungille
Kuopion kaupungin Kansalaistoiminnan palveluiden hyvinvointikampanjan keskiössä oli levon ja unen merkitys. WTF Designin suunnitteleman kampanjan tavoitteena oli lisätä tietoisuutta unen tärkeydestä ja edesauttaa kuopiolaisten kokonaisvaltaista hyvinvointia. WTF Design vastasi kampanjan konseptin, visuaalisen ilmeen, orgaanisten julkaisujen ja mainosten sisältöjen suunnittelusta sekä mainonnan teknisestä toteutuksesta. WTF Design laati myös kampanjalle aikataulun, jonka mukaan sisältöjä jaettiin eri kanavissa.
Aktivoiva kampanja aloitettiin murtamalla yleisiä unimyyttejä, jonka jälkeen toimme mukaan tärkeitä uneen liittyviä faktoja sekä vinkkejä parempiin uniin. Kun kaupunkilaiset oli saatu faktojen valossa ”hereille”, haastoimme heidät osallistumaan hyvinvointihaasteeseen ja kertomaan mikä heidät saa parhaiten lepotilaan. Kannustimme kuopiolaisia myös jakamaan omia vinkkejään parempiin uniin ja arjesta palautumiseen.
Toteutimme kampanjan aikana kaksi toisiaan tukevaa mainonnan kokonaisuutta. Toisella pyrimme lisäämään liikennettä Hyvän mielen reseptit -sivustolle, josta kuopiolaiset löysivät tietoa mielenterveysviikon tapahtumista sekä tulevasta hyvinvointihaasteesta. Toisella kampanjalla toimme näkyvyyttä univinkeille ja -faktoille sekä vahvistimme hyvinvointihaasteen näkyvyyttä.
Kampanjan pääpaino keskittyi marraskuussa vietettävän kansallisen mielenterveysviikkoon, jonka aikana julkaisimme päivittäin faktoja unen merkityksestä hyvinvoinnille sekä vinkkejä parempiin uniin. Tarinasisältöjen kyselyillä aktivoimme kaupunkilaisia päivittäin osallistumaan keskusteluun. Kysymysboksien kautta keräsimme kuopiolaisten parhaat vinkit parempiin uniin ja lepotilan saavuttamiseen.
Kampanjan tulokset
Kampanjalle kertyi yhteensä 222 067 näyttökertaa, joilla tavoitettiin 81 905 eri henkilöä. Mainoksia klikattiin 2 615 kertaa ja niihin sitouduttiin 1 131 kertaa.
Kampanjan konseptin ja visuaalisen ilmeen suunnittelu
Orgaanisten julkaisujen ja mainosten sisältöjen suunnittelu
Mainonnan tekninen toteutus
Kampanjan seuranta ja raportointi
- Markkinointi & mainonta
- Sisällöntuotanto & viestintä
Asiakkaamme äänessä
Kuopion kaupungin Kansalaistoiminnan palvelut toteutti vuonna 2022 yhteensä kolme hyvinvoinnin edistämiseen keskittyvää kampanjaa yhteistyössä WTF Designin kanssa. Kampanjoiden suunnittelu ja toteutus eteni sujuvasti ja hyvässä yhteistyössä suunnitellun aikataulun mukaisesti. Kunkin kampanjan toteutukseen pureuduttiin kohderyhmän näkökulmasta. Kampanjoiden lopputulokset vastasivat erinomaisesti odotuksiamme.