Referenssi | Raahen Satama

Raahen Sataman brändin ja viestinnän kehittäminen

WTF Designin ja Raahen sataman yhteistyö on jatkunut jo vuosia ja pitänyt sisällään muun muassa brändiuudistuksen, verkkosivuston rakentamisen ja kehittämisen, monenlaisten markkinointimateriaalien suunnittelun sekä muun markkinointiviestinnän ja myynnin kehittämisen. 
 

Yhteistyö Raahen Sataman kanssa

Raahen Satamassa käy vuosittain noin 600 laivaa ja ympärivuotinen liikenne on jatkunut yli 40 vuoden ajan. WTF Designin ja Raahen sataman yhteistyö alkoi vuonna 2013 brändiuudistuksella ja yhteistyö on jatkunut tiiviinä nyt jo yli 10 vuoden ajan. Brändi-ilmettä ja verkkosivustoa on kehitetty vuosien varrella vastaamaan markkinointiviestinnän muuttuvia tarpeita. Näin asiakkaamme pystyy palvelemaan kohderyhmäänsä täyttäen samalla satamatoimintaa säätelevien laatustandardien vaatimukset.

Jatkuvan palvelun mallin mukaiseen yhteistyöhön kuuluu kuukausittaiset palaverit, joissa seurataan verkkosivuston kehittämistoimenpiteiden vaikutusta mm. verkkosivustoanalytiikkaan ja Google-löydettävyyteen. Lisäksi WTF Design vastaa Raahen Sataman LinkedIn-viestinnästä ja kilpailijaseurannasta sekä huolehtii kaikista markkinointiviestinnän tarpeista messuosastosta käyntikorttiin tai autoteippauksista videotuotantoon.
 

Brändin rakennus ja kehittäminen

Brändi-ilme luotiin vuonna 2013 ja sitä on kehitetty säännöllisesti eteenpäin vastaamaan ympäröivän maailman muuttuvia ja entistäkin spesifimpiä tarpeita. Brändin elementit ovat responsiivisia, jotta Raahen Sataman ilme skaalautuu mahdollisimman tehokkaasti kaikkiin tarpeisiin.
 

Sisällöntuotanto ja viestintä

WTF Design vastaa mm. Raahen Sataman LinkedIn-viestinnän suunnittelusta, toteutuksesta ja kattavuuden raportoinnista. Tekstisisältöjen lisäksi WTF Designissa tehdään kaikki sataman visuaaliset materiaalit, mm. käyntikortit, esitteet, roll-upit, autoteippaukset ja messuständit ja yritysesittelyvideot.
 


Analytiikka ja kilpailijaseuranta

Raahen Sataman verkkosivustoa sekä LinkedIn-analytiikkaa seurataan säännöllisesti. Tuloksista kootaan asiakkaalle kuukausittain raportti, jossa esitellään mm. verkkosivuston löydettävyyttä (Google Analytics & Search Console). Raporttiin kootaan myös tietoja tärkeimmistä kilpailijoista somepresenssin osalta.
 

Jatkuvan palvelun malli

Säännöllisissä, kuukausittaisissa palavereissa käymme läpi edellisen kuun tulokset raportin kautta. Samalla suunnitellaan mm. tulevia viestinnällisiä tarpeita, verkkosivuston kehittämiskohteita ja muita teemoja, missä WTF Design voi helpottaa asiakkaan arkea ja optimoida brändin näkyvyyttä.

Asiakkaamme äänessä

WTF Design on ollut luomassa Raahen satamalle kokonaisvaltaista brändiuudistusta, mikä on sisältänyt verkkosivujen rakentamisen ja niiden jatkuvan kehittämisen, unohtamatta teknisiä parannuksia ja päivityksiä. Sosiaalinen media vaatii nykyään aktiivista someviestintää ja sisällöntuottamista, mihin saamme myös apua. WTF-tiimin kanssa yhteistyö on jatkunut jo kymmenen vuotta ja lisää on luvassa. On helppoa, kun on selkänojaa mihin nojata markkinointiin liittyvien haasteiden kohdatessa.

Minna Lento
Myynti- ja markkinointipäällikkö
Aika
2013–
Työt

Brändiuudistus
Verkkosivuston rakentaminen ja jatkuva kehittäminen
Verkkosivuston saavutettavuus
Verkkosivuston sisällöntuotanto
Markkinointimateriaalit
Moodle-koulutusalustan rakentaminen
Myynnin kehittäminen
Muu jatkuva markkinointiviestinnän jatkuva tuki
Markkinointipäällikköpalvelu strategisen LinkedIn-viestinnän tukena

Palvelut
  • Brändinrakennus & konseptisuunnittelu
  • Verkkosivustot & muu digi
  • Markkinointi & mainonta
  • Visuaalinen suunnittelu & taittotyöt
  • Sisällöntuotanto & viestintä
Tutustu asiakkaaseemme

Raahen Satama on pohjoisen johtava projektisatama vuosisatojen kokemuksella. Yhden Suomen vilkkaimmin liikennöidyistä sataman kautta kulkee mm. terästä, sahatavaraa, kontteja sekä projektiluontoisia laivauksia.

Katso verkkosivut

Varaa aika tai
laita meille
viestiä!

Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan
Vaaditaan